Just a nother day in school

Jag kom nyss hem fran en helt varnlig dag i skolan. Det var inte sa mycket som hande, jag kopte min biljett till Home comming, det ar tydligen undervattenstema :) Jag har ocksa upptackt att jag faktiskt har borjat skaffa vanner och folk som sager hej nar jag gar forbi dem i korridoren :D Egentligen ar det inte sa himla sent att skaffa kompisar efter en manad i skoaln men det kanns som en evighet bara for att jag har gatt och tankt pa det sa lange. Imorgon ar det dax for en till field trip, vi ska till et stalle dar de foder upp fiskar for att slappa ut dem i floder och sjoar eller det var i alla fall sa jag tolkade det.
Ha det bra


Hemma igen efter en dag i skolan

Nu ar jag hemma igen fran en dag i skolan. Eftersom denna vecka ar "spirit week" spelade de hog musik i cafeterian och de "coola" dansade till den. Det var ocksa pyamasdag idag sa det var fritt fram att ha pyamas pa sig hela dagen. Jag hoppade over detta Imorgon ar det 70-tals tema men jag har inte med mig nagra klader som passar det temat sa jag far hoppa over det ocksa:( Under fire and forestry lektionen bestamde sig nagra for att det var intressant att kolla hur bra min engelska var nar det gallde slanguttryck. Det resulterade i manga pinsamma frogor och valdigt roda kinder fran min sida :P   

Helg

Jag kom ganska nyss hem fran en camping med min vardfamilj, dock bara 20 minuter bort :P Men i lordags akte jag tillbaka till stayton for att spela poder puff football :D det var jattekul men jag fick inte spela sa mycket men det ar inte sa konstigt med tanke pa att jag inte kan reglerna eller ar sarskillt atletisk men det var kul. Dock var det for varmt for att trana (det var 85 F och stekande sol). Sa istallet for att trana football spelade jag nintendo wii :). Under matchen var tranaren ganska daliga pa att kommunisera och sa sa saknades det flaggbalten till alla sa man var tvungen att vara valdigt pa for att fa spela (vilket jag inte ar) men jag fick spela lit iaf.

 Efter matchen foljde jag med nagra av de andra tjejerna till taco bell i Salem. Det var roligt :) sen akte vi hem och Dave hamtade mig sen akte vi tillbaka till campingen :)

 Ha det bra

Karin

 


Ja Ha :P

Igar var en jattebra dag :) Inte for att nogot speciellt hande utan for att allt flot pa som jag ville :)
Idag var ocksa en bra dag, men inte lika bra dock fick jag tillbaka min forsta mugg som jag gjorde i keramiken och min larare tyckte att den var fin, jag haller inte med henne men det ar hon som satter betyg sa jag ar nojd. I kall ska jag tydligen trana Power puff football, Jag har ingen aning om vad det ar men jag skrev upp mig pa en lista och det blir en intressant upplevelse.


Field trip :)

Idag har jag varit pa field trip med fire and forestry klassen. Vi akte (skol)buss i 3 timmar for att komma fram till ett stalle dar de visade hur man hugger ned trad pa ett sakert satt. Vi var dar i knappt 2 timmar innan vi satte oss pa bussen for att aka hem igen. Dock var bussresan inte sa farlig det var faktiskt ganska kul men jag vet inte om det var vart det att sitta pa en buss i 6 timmar for att titta pa (svenska) maskiner som jag vet att jag anda aldrig kommer vilja arbeta med men nu har jag iaf varit pa min forsta field trip :)
Ha det bra allihopa

A ordinary day at Stayton high

Nu gor jag antligen som ni vill och beskriver en varnlig dag. eller sa varnlig dag som mojligt.
Min dag borjar med att vackarklockan ringer vid 06.20 (och jag vill sla sonder den eller bara strunta i den). Nar jag antligen tar mig upp ur sangen och klar pa mig blir jag attackerad av Buddy (en ganska liten hund). Efter det gar jag till koket dar jag blir totalt bortskamd eftersom min vardmamma tyckar att hon ska laga frukost at mig. Idag stekter hon pankakor med sweetend condensed milk och syrup men i varnliga fall ater vi bara havregrynsgot med blabar.

Sen gar jag till skolan och ar dar typ kvart i atta. Sen borjar jag dagen med engelska, just nu laser vi frenkenstein och skriver en berettelse om dagen vi foddes. Frenkenstein ar helt klart den svaraste bok jag nagonsinn har last pa engelska och min hjarna blir mosig av att bara oppna den. Min engelska larare ms. Storey (passande namn pa en engelska larare) ar ganska snall men hon ar en larare son verkligen smalter in i mangden.

Efter engelskan har jag 5 minuter att ta mig till psykologin. Alla raster pa stayton high ar 5 inuter langa utom lunchen som ar 35 minuter lang. Psykologi ar ett ganska kul amne men det som gor att jag gillar det ar att vi har en sa bra larare. Hitills ha vi inte gjort sa mycket vi har gatt igenom lite historia och pratat lite allmant om vad psykologi ar.

Min nasta lektion ar matte (trigonometri) med mr Dorethy han ar en jattebra larare. Tyverr ligger jag lite efter gemfort med resten av klassen nar det galler algebra sa jag far varkligen jobba for att ens hanga med men det ar ratt sa kul.

Efter trig har jag ww2 and the holocost. Har trodde jag att jag skulle vara mycket fore resten av klassen eftersom jag redan har last om andravardskriget men sa ar det inte, alla som har valt denna kurs har gjort det for att de ar intresserade av historia. Just nu tittar vi pa filmen 'Hitler rice of evil' som jag redan har sett n gang men sedan ska vi skriva en filmanalys. Detta ar jag lite narvos over eftersom jag inte ar lika saker som resten av klassen nar det kommer till engelska. Sen ska vi ocksa lasa en valfri bok om ww2 nagot som kommer ta valdigt mycket langre tid for mig en det gar for nagon annan men det kommer nog att losa sig (hoppas jag).

Min sista lektion innan lunch ar am government. Det ar ganska svart att hanga med eftersom jag inte ar uppfodd med den amerikanska politiken som resten av klassen ar men idag hade vi en quiz om grunderna i den amerikanska politiken och jag lyckades faktiskt fa 100% nagot som jag ar mycket nojd med. Nar denna lektion ar slut ar det dax for lunch och jag ar totalt utsvulten.

Under lunchrasten aterjag ofta tillsammans med en tjej som heter Megan och hennes kompisar men kan inte saga att jag riktigt har lart kanna dem en.

Efter lunch ar det dax for den varst lektionen for dagen, Forestry and fire. Inte for att det ar svart utan for att resten av klassen ar ganska korkade. Det ar en till i klassen som jag tror har en hjarna och han ar inte vad jag skulle beskriva som smart, han ar bara normal. Hitills har vi lart os att en skog ar ett omrade tackt av skog (BOKSTAVLIGT TALAT AR DET DET VI HAR LART OSS).oups caps lock orkar inte andra :P

sista lektionen for dagen ar ceramics. Det ar jatteroligt men inte sa valdigt seriost men jag ar glad att jag valde det. Sen gar jag hem fran skolan.

Nar jag kommer hem fran skolan gor jag laxorna (nagot som jag fakriskt ar ganska duktig pa att gora). Sen lekar jag lite med hundarna, tittar lite pa tv och sen hjalper jag Patty med middagen. Pa kallen brukar jag normalt spela en omgang cribbage med min vardpappa och prata lite allmant med patty innan jag gar och lagger mig.


Back to my new home in Oregon

Jag kom nyss hem fran en mycket lyckad camping tillsammans men min vardmamma, vardpappa, en vardsyster och min vardsysterdotter. Vi var i the redwoods i norra Kalifornien. Traden dar var gigantiska. Bilder kanske kommer senare :P Dock var sjalva campingdelen inte alls vad jag ar van vid, vi hade tillgang till rinnande vatten :P. Bara et par meter ifran varat lagen fanns det ocksa en 'river' jag tror att det ska oversattas till flod men jag ar inte saker, iaf i floden var vattnet kristallklart s jag och Bella passade pa att bada lite :D

I ovrigt sa har jag annars gatt i skolan sen sist jag skrev, det gar mycket battre nu och an sa lange tror jag inte att jag ligger efter med laxorna

Ha det bra
Karin

School

Nu har jag antligen borjat skolan, men det levde inte upp till mina (omanskligt) hoga forvantningar. Forsta dagen var dock bara en introdag for freshmen och nya elever. Skolan som jag gar i ar stor men jag har nastan lart mig att hitta till alla mina lektioner :D. Dock varkar alla larare snalla aven om de verkar ha valdigt hoga krav pa vad man ska gora, eller sa har det att gora med att jag inte gillar praktiska amnen och darfor har hamnat i svara klasser :(.

RSS 2.0