Hello

Idag har jag spelat en tennis match, jag och min partner vann med 5 games mot 2 :) hela laget spelade jattebra idag och alla utom 1 vann sina matcher. Tyvarr sa har philomath ett litet lag sa jag var tvungen att spela mot ett Stayton lag men det spelar inte sa stor roll eftersom vi vann den matchen :). Igar sa hade jag ett mote med min AFS fadderfamilj och vi at glass. Idag at jag en brownie sa jag kommer deffenitivt ga upp massor i vikt :( men det smakade gott iaf. Skolan gar bra, det har inte hant sa mycket nytt, men det ar bara lite mer en 1 manad kvar tills prom :)
Ha det bra
Karin

Semester pa Eagle Crest

Nu ar jag pa "spring break" pa Eagle crest pa andra sidan av bergen sa att det ar oken har men trots att det ar en oken sa ar det inte varmt. Har finns det ett gratis gym och jag kanner mig valdigt duktig varje gang jag anvander det. Idag har jag varit pa ett museum som hade en fjarils utstalning :P. I kvall ska jag ga och bada bubbelpool och bada bastu, tyvarr sa ar bastun knappt varm men alla amerikanare klarar pa att det ar for varmt
Ha det bra
Karin

Lite ny amerikansk geografi

Idag (och tidigare under aret) fick jag reda pa ett par nya saker om varlden (och lite annat) som kan vara bra att veta
1. Pizza harstammar fran Paris
2. Man joddlar i Sverige
3. Ifall att man heter Ingrid sa ar man svensk
4. Det ar en nyhet att skinka innehaller flask
Kan vara bra att veta
Ha det bra
Karin


Monday march 14th

Yesterday was monday march 14 th or as my math teacher said "pi-day" so he brought an apple pie for us to eat during math, that was very nice of him :). I also had a sociology class, the best class i ve had so far :) and we started to dicuss random stuff as usual, like wether or not it is better to fart out loud and admit to it or to do a quiet one and deny it when the classroom starts to smell, we never reached a conclution. After that i left for my first tennis match, we played at home against Silverton. We lost. And I lost my game 1-8 games. I was not very funny because the weather was bearly above frezzing and it was very windy, if you were hitting against the wind it was very hard to make it across the net (tha ball also flew to the left). if you were on the other side it was hard to get the bell to bounce within the court (it also flew to the right). Another thing that was bad about the weather was that our game uniform consist of a tennis skirt so when it is windy and coold you still have to wear the skirt :( I was freezing cold but i learnt to always bring a blanket to tennis games :).
After that it was time for the award seremony for swiming, I was late becauce my tennis game started late. We meet at Pietros pizza in Salem and firs we ate and then we got some team pictures and awards to some people. Stayton Swim team apparantly finished 6th in state for the team with the highest avrage grade, really good :). I also found out that the relay theam that i was part of was alternates for the stateshampionships so it counted like we made it to state to make it for real you have to be top 12 in the entire state so we were probably 14 th in oregon :). I also got a varsity letter for swim team. If you don't know what it is you can google it (and tell me what it is cuz I don't really know). When we were done with the awards we played some laser tag and i lost :(. But it was fun so it doesent really matter to me.
That was my day
Ha det bra
Karin


Denna vecka....

Denna vecka har varit en helt varnlig vecka utan att nagot speciellt har hant, I Lordagss forra veckan var det dax for den arliga afs desserten och jag traffade manga av de AFS studenterna som bor i narheten och det var en rolig kvall, och AFS lyckades samla ihop 4400 dollar, inte daligt for en kvall. I skolan har det inte hant sa mycket, vi blev klara med MacBeth, sa nu har jag last en hel Shakepeare pjas, inte for att jag forstod sa mycket av handlingen men det maste vara massor av kulturpoang i att ha last shakespeare :P. Jag har ocksa fatt en hel del nya geografikunskaper av mina klasskompisar, blandannat sa ligger Nya Zeeland i Europa, Man pratar tyska i sverige och sa ar det den klassiska komentaren om att jag ar en Sweitzare istallet for svensk. Men jag gissar att det ar svart att halla koll pa alla lander i varlden :)
Igar sa var jag ledig fran bade skolan och tennisen sa jag passade pa att ta en dag for att forsoka bli av men min forkylning och det verkade fungera ganska bra. Jag barnvaktade ocksa litegrann och jag lyckades fa Dylan att krakas over min troja :(
Pa mandag sa ska jag spela min forsta tennismatch :) onska mig lycka till :P
Ha det bra
Karin


Tennis

Nu har tennis sesongen antligen borjat och jag har hunnit med 4 traningar hitills och hunnit skaffa ordantlig traningsverk i vaderna och i min hoger arm, tydligen rackte det inte att vara lite tranad efter simningen :(. I gar var var forsta langa traning, vi tranade i over tva timmar. Idag tranade vi inte lika lange eftersom vi hade utomhus traning och det haglade och regnade, inte perfect tennis vader da alla bollar blir dyngsura och tennis planen blir till en sim basang :( men alla i laget verkar vara jattesnalla sa hitills ar jag glad att jag bestamde mig for att spela tennis

RSS 2.0