Repetition

Now i will sound like a 80 year old lady and all I do is talk about the weather. But i am SICK of rain. We have now had a total of 2 days of sunshine during April and they were last friday and saturday and according to coach have we had 3 outdose tennis practises this season (we have been playing for 2 months). Today in school i was and some other people in 3D design and we started talking about national anthems and another girl asked me if we had the same national anthem in sweden as in the US, just in a diffrent language, she had apparantly not grasped the idea of the national anthem was that each nation have their own national anthem.
Tomorrow is wednesdag and i really hope it wont rain, I WANT SUN NOW !!!!
Ha det bra
Karin

21 april

Idag borjade bra, vaknade, at frukost gick till skolan. Skulle spelat tennis efter skolan och jag sag fram emot det eftersom det var forsta gangen pa lange som jag spelar match eftersom det varnligtvis bara ar varsity som spelar match men sa manga var borta idag att jag skulle fa chansen att spela och de hade ocksa ett par junior varsity spelare som jag kunde fa mota:). Sa mitt under 6 lektionen av 7 sa fick jag och resten av laget lamna for att bege oss mot Molalla for att mota deras lag. Sa vi begav oss av mot Molalla men halvags dit sa borjade det regna eller som man sager i Oregon the banned R*** word. Sa vi kom till Molalla efter ung en timme och far reda pa att matchen ar installd och sa beger vi oss hem igen for ytlligare en timme i skolbuss Jippie :(. Men imorgon ska vi forsoka igen och forhoppningsvis blir det inte bara en lang bussresa utan en bussresa och lite tennis.

Igar (20de) sa hade jag en playschool lektion, playschool ar en kurs i hur man blir en dagislarare och tre dagar i veckan driver skolan ett dagis for 20 st 2-5 aringar som vi far ta hand om for en lektion. Det ar roligt men en konstig lektion, iaf igar sa var det en kille (Mason) som rakade kissa pa sig, tyvarr sa hade han glomt att ta med sig ett ombyte denna dag sa Ms. Krieger ringde hans mamma sa att hon kunde komma med klader till honom men medan vi vantade pa henne sa gick brandlarmet sa vi var tvugna att ta med oss alla barnen ut, leka konstiga lekar med dem medan vi vantade pa att fa komma in igen och medan detta pagick sa stod Mason utonhus i det ganska kalla vadret i genomblota byxor, jag tyckte synd om honom. Men vi fick iaf ga tillbaka in efter 20 min

Ha det bra
Karin

April 15

Rain, rain and some more rain. That is just about everything that happens in Oregon right now, was supposed to have a tennis match yesterday, rained away. Was supposed to have a tennis match last monday, rained away. Was supposed to have practise wednesday, rained away. But we did have a practice tuesday, but that practice was only for varsity (people who accually know what they are doing and have been playing for a long time). And today the school is closed so no practice today either and if it would have been school it still would have rained away. Hopefully next week will be better cuz i m starting to get sick of this constant raining.
Ha det bra
Karin
P.S. eventhough it just sounded like im having a awful time i am accually having a good time over here D.S.

Hej!

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen senast, men det har inte hant sa mycket nytt. Samma rutin, skola, tennis, laxor, sova :P eller om jag ska vara arlig, inte sa mycket laxor. Idag var det dax for yttligare en tennismatch, som varnigt fick jag spela sist och mot andra fran stayton, dock vann vi :) (8-4). matchen bojade inte forens 7.15 men jag var tvungen att vara vid planen redan klockan 2.45 sa jag fick mycket traning i att undvika att bli uttrakad. Igar
 sa spelade jag en annan match, min forsta med riktiga set tillsammans med Barbra Ball (passande namn for en tennisspelare :P), aven denna match var mot stayton men vi vann med (6-4)(7-5) i bast av 3 set. Denna match tog nastan tva timmar att spela eftersom vi var valdigt jamna men det var kul att spela "pa riktigt".

Ha det bra
Karin 

RSS 2.0