A ordinary day at Stayton high

Nu gor jag antligen som ni vill och beskriver en varnlig dag. eller sa varnlig dag som mojligt.
Min dag borjar med att vackarklockan ringer vid 06.20 (och jag vill sla sonder den eller bara strunta i den). Nar jag antligen tar mig upp ur sangen och klar pa mig blir jag attackerad av Buddy (en ganska liten hund). Efter det gar jag till koket dar jag blir totalt bortskamd eftersom min vardmamma tyckar att hon ska laga frukost at mig. Idag stekter hon pankakor med sweetend condensed milk och syrup men i varnliga fall ater vi bara havregrynsgot med blabar.

Sen gar jag till skolan och ar dar typ kvart i atta. Sen borjar jag dagen med engelska, just nu laser vi frenkenstein och skriver en berettelse om dagen vi foddes. Frenkenstein ar helt klart den svaraste bok jag nagonsinn har last pa engelska och min hjarna blir mosig av att bara oppna den. Min engelska larare ms. Storey (passande namn pa en engelska larare) ar ganska snall men hon ar en larare son verkligen smalter in i mangden.

Efter engelskan har jag 5 minuter att ta mig till psykologin. Alla raster pa stayton high ar 5 inuter langa utom lunchen som ar 35 minuter lang. Psykologi ar ett ganska kul amne men det som gor att jag gillar det ar att vi har en sa bra larare. Hitills ha vi inte gjort sa mycket vi har gatt igenom lite historia och pratat lite allmant om vad psykologi ar.

Min nasta lektion ar matte (trigonometri) med mr Dorethy han ar en jattebra larare. Tyverr ligger jag lite efter gemfort med resten av klassen nar det galler algebra sa jag far varkligen jobba for att ens hanga med men det ar ratt sa kul.

Efter trig har jag ww2 and the holocost. Har trodde jag att jag skulle vara mycket fore resten av klassen eftersom jag redan har last om andravardskriget men sa ar det inte, alla som har valt denna kurs har gjort det for att de ar intresserade av historia. Just nu tittar vi pa filmen 'Hitler rice of evil' som jag redan har sett n gang men sedan ska vi skriva en filmanalys. Detta ar jag lite narvos over eftersom jag inte ar lika saker som resten av klassen nar det kommer till engelska. Sen ska vi ocksa lasa en valfri bok om ww2 nagot som kommer ta valdigt mycket langre tid for mig en det gar for nagon annan men det kommer nog att losa sig (hoppas jag).

Min sista lektion innan lunch ar am government. Det ar ganska svart att hanga med eftersom jag inte ar uppfodd med den amerikanska politiken som resten av klassen ar men idag hade vi en quiz om grunderna i den amerikanska politiken och jag lyckades faktiskt fa 100% nagot som jag ar mycket nojd med. Nar denna lektion ar slut ar det dax for lunch och jag ar totalt utsvulten.

Under lunchrasten aterjag ofta tillsammans med en tjej som heter Megan och hennes kompisar men kan inte saga att jag riktigt har lart kanna dem en.

Efter lunch ar det dax for den varst lektionen for dagen, Forestry and fire. Inte for att det ar svart utan for att resten av klassen ar ganska korkade. Det ar en till i klassen som jag tror har en hjarna och han ar inte vad jag skulle beskriva som smart, han ar bara normal. Hitills har vi lart os att en skog ar ett omrade tackt av skog (BOKSTAVLIGT TALAT AR DET DET VI HAR LART OSS).oups caps lock orkar inte andra :P

sista lektionen for dagen ar ceramics. Det ar jatteroligt men inte sa valdigt seriost men jag ar glad att jag valde det. Sen gar jag hem fran skolan.

Nar jag kommer hem fran skolan gor jag laxorna (nagot som jag fakriskt ar ganska duktig pa att gora). Sen lekar jag lite med hundarna, tittar lite pa tv och sen hjalper jag Patty med middagen. Pa kallen brukar jag normalt spela en omgang cribbage med min vardpappa och prata lite allmant med patty innan jag gar och lagger mig.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ah, vad intressant att laesa om din skoldag! Jag tror jag talar for oss alla, naer jag saeger att ditt bloggande aer vaerdefullt.

Skont att man har det daer med skola bakom sig. Fast man saknar ju sommarloven. ;-))

Du vaerkar smaelta in bra. Aer dom andra i klassen vana vid fraemmande studenter?

Bra blandning av kurser tycker jag. Om Forintelsen, om du vill, kan du beraetta for dem, att din tokige morbror sett och naestan vidrort resvaeskor gjorda av maenniskohud, pa ett 'holocaust'museum i Israel. Och utslagna kaekar varifran laegervakterna plockat tandguld.

En skog aer en grupp av traed, fick vi laera oss en gang.

Psykologi var for svaart for mig egentligen.

2010-09-12 @ 03:17:15
Postat av: Anonym

2010-09-12 @ 12:07:37
Postat av: Micke P

06.20 låter som sovmorgon i mina öron. Se upp med för mycket pancakes, man kan få lönnsirape attack på tänderna. Verkar ha rätt bra skoldagar, kommer du att läsa samma ämnen hela året eller väljer man om någon gång? Forestry and fire verkar ju vara slöseri med tiden. Du vet väl vad en skog är. Att du har problem med algebra oroar mig. Har du inte läst differnetial kalkyler i Matte C. Eller är det integral kalkyler (som är Matte D) som du inte hänger med på?



Hur mycket hjälper du till med maten? Lagar du någon egen mat? Har du bakat några macroner? Vi har ätit upp alla du bakat och lagt i frysen, mmmm

2010-09-12 @ 12:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0