Last week in february

Denna veckan har jag bara varit i skolan 2 dagar, torsdag och fredag fick vi ledigt pga snow days. Tydligen kan man inte ga till skolan nar marken ar vit. Det var inte anns mycket sno, pa vissa stallen var det kanske 3 cm sa det gick knappt att ha ett snobollskrig. Men dessa tre cm var tillrackligt for att stalla in skolan inte en dag utan tva. Tyvarr sa ringde skolan hem for att beratta detta klockan fem over fem sa det var ju inte sa att jag fick sovmorgon. Jag ska kanske inte klaga, jag ar glad att jag fick tva extra helg dagar och eftersom jag klassas som en senior (sista aret pa high school inte boende pa alderdomshem) sa kommer inte jag behova ta igen dessa dagar pa slutet av lasaret. Sa i torsdags sa forberadde jag mig for AFS benefit dessert som kommer att hallas pa Scio high school nasta lordag. Jag bakade lite kakor och tillvarkade plaserings kort med svenska flaggor pa. I fredags barnvaktade jag Dylan, Patty lamnade mig tom ensam med honom ett tag.
           I mandags var jag inte i skola haller eftersom det var Presidents Day, sa jag tillbringade dagen i Salem tillsammans med Emma och Jessie, jag kopte bland annat ett par jeans och en bikini eftersom de va pa rea, jag vet inte varfor de borjade sesongen med en rea.
Sa tisdag och onsdag var de enda dagarna jag var i skolan och inget specielt hande, gick till skolan pa morgonen och gick hem pa eftermiddagen. 
Idag var jag forst uppe hos Tyler och Krystal (Dylans foraldrar) och tittade pa medans de sagade med ett jattehogt trad. Sen akte jag och Patty till Salem sa att jag kunde kopa ett par traningskor att spela tennis i. For att Pa mandag borjar tennisen :( jag ar lite nervos eftersom jag vet att jag totalt saknar bollkansla och jag kommer att sla nagon i huvudet med ett tennis raket. Nar jag hade kopt ett par skor akte vi hem och han knappt ata lunch innan jag foljde med Sue (min liason) och hennes familj till Portland for att aka skridskor. Det var roligt att titta pa hur de forskote lara sig att aka skridskor. Detta var min vecka i ganska sammanfattad form.
Ha det bra
Karin


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad orättvist att ni får vara lediga pga lite snö! om det skulle vara så här skulle jag fått vara ledig i flera månader :P

2011-02-27 @ 14:45:17
Postat av: Anna

Och jag visste inte att du skulle börja spela tennis, vad roligt! :D lycka till med det! :D

2011-02-27 @ 14:47:33
Postat av: Karin

Jo, det hade varit valdigt bra om vi fick ledigt sa fort det snoade i Sverige :) da skulle vi bara behova ga i skolan ett par manader per ar :P Jo jag bestamde mig for att prova tennis :) Tack, jag kommer att behova all tur jag kan fa om jag ska lyckas med tennis :P

2011-02-27 @ 19:58:04
Postat av: Anna

Jaa men eller hur :P vilket roligt initiativ! min brorsa som har spelat tennis i 10 år ger dig tipset att sträcka på vänsterarmen över huvudet i serven :P haha om du gör det kommer du nog äga :P

2011-02-27 @ 22:00:10
Postat av: Fredrik

Man fods inte med bollsinne. Alla ska veta att jag inte aer vidare duktig, men sa lange jag aldrig gick nara en boll var jag annu samre. - Tycker ocksa att det aer ett bra initiativ! Har du bakat semlor?

2011-02-28 @ 02:42:35
Postat av: Karin

Tack for tipset Anna bror :P Jo det varsta som kan handa ar att jag forlorar varanda match jag spelar.

Jag har bakat semel bullar men jag har inte fyllt dem an

2011-02-28 @ 06:56:45
Postat av: Anonym

Du har tennis i generna, din mor spelade 3 timmar tennis i söndags. Behövde du inte köpa dig ett Tennis rack också?

2011-02-28 @ 08:46:20
Postat av: Anna

Ja men precis :P huvudsaken är att det är kul! Jag håller tummarna här i kylan för att det ska gå bra :D

2011-02-28 @ 10:29:28
Postat av: Anonym

Mitt bästa tennistips till dig är att du ska titta på bollen. ;-) Mor

2011-03-01 @ 22:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0