Districts!

Idag var jag varit pa districts i simmning :) Det var den forst roliga simtavlingen jag har varit pa nagonsin. Pa fredagen sa var det kavl for att ta sig till lordagens finaler. Forst sa akte hela laget buss till Albany community pool. Vi traffades vid skolan redan klockan 07.30 pa morgonen :( sa de flesta sov hela vagen till albany. Pa bussen fick vi ocksa bagles och cream cheese till frukost :P. ASB (elevradet) hade ocksa satt ihop en overaskning till oss som bestod av, en flaska blabarssmakande vatten, musli bar, fisk formade kex och en "sandar handuk som absorberar jatemycket trots att den ar jatteliten". Sa att det var en trevlig overraskning :). Nar vi kom fram till Albany sa varmde vi upp lite och sen var det bara att vanta. Min dag borjade med att jag simmade brostsimms strackan i 200 yard medley relay. Tyvarr gick det inte sa bra men vi blev inte diskvalificerade och det ar jag mycket glad over eftersom jag tyvarr borjade simma frisim nar jag skulle simma brostsim, inte en bra idee men somtur va sa kom jag pa det sjalv innan jag han komma upp till ytan. Men dar var det ett par jobiga timmar innan jag fick reda pa att de inte disqualificerar ifall att man gor for manga kickar under vattnet.

Efter medlyt var det bara att vanta. Medley relay ar event nr 1 och mitt nasta event var nr 15 om ar 200 yard frisim relay (B). I detta event visste jag redan att vi inte hade nagon chans och vi lyckades knipa nast sista platsen istallet for sista platsen och det ar bra nog for mig eftersom coach Curtis hade satt ihop att lag av de smsta simmarna i laget sa att vi skulle fa en chans att simma lite mer. Men jag ar ganska glad att han gjorde det annars hade det blivit an annu langre vantan.

Efter detta var det dax att vanta lite till men denna gan inte riktigt lika lange, nu behovde jag bara vanta till event nummer 19 som ar 100 yard brostsim. Hela heatet var ganska handelsefattigt bortsatt fran att jag svalde nastan hela poolen och holl pa att fa en hostattack men annars gick det ganska bra. Jag lyckades till och med sla person basta (1.28.29) trots att jag svalde nastan hela poolen. Efter detta var det dax att vanta pa att tavlingen skulle ta slut. det var totalt 22 events men det som var kvar va den langa lagkappen sa det tog ett tag. Det slutade klockan 3 men curtis hade sagt at buss chafforen att komma halv 4 sa det var ara att borja vanta lite mer.

Idag sa var det dax for finalerna for de som lyckades komma pa plats 1-6 pa fredagen vantade A finaler och for de som lyckades ta sig in pa plats 7-12 blev det B final. Ifall att man tar sig till B final och far en battre tid en nagon i A finalen kan man anda inte klattra hogre an 7 i resultatlistan och samma sak om man far en dalig tid i A finalen kan man inte falla langre en till en 6e plats (man blir inte placerad alls om man blir DQ)

The second day we had to get to the meet on our own so I and Patty went there by 8.15 in the morning and we started up with warm ups. Now we had to chare a warm up lane with cascade so it was REALLY crowded and i had a girl keep swiming into my toes which was kinda enoying but not really a big deal just not the gratest start of the day. Then i swam the breaststroke part in the 200 yard medley relay because we managed to make it into the 8 th place with a time of 2.22.15 witch wasent a great time but we did make it until the 2 day so I am pleased about that :). Today we did even better and we won our heat and klimed up to the 7 th place in total witch is really good and I got a pretty, little purple ribbon.

When I was done with that it was just time to start waiting again because all I had left was the breststroke witch ofcourse was one of the last events taking place today but luckely there were many close races to watch while I was waiting. In the breasstroke I was lucky to have made it into the top 12 because I was ranked 13 th before the start but I improved my pb and took the twelth pan final place to the second day of districts. But I was 2 seconds behind the girl infont of me so I had no chance of improving my score. Unfortunatly did my teamate Taniaya get astma attack earlier that day so she only swm to finish so i got 11 th place and a even smaller ribbon.

That was the end of my cometition day but not the end of the day. First it was the senior dress up jump in and we dressed up as the flint stones. It was kinda hard to swim dressed as a flintstone but it was fun :) I think I might post pictures later :)

Even before we had made it out of the pool it was time for the award ceremony and Stayton Girl swimming took an over all 3 de place and it was the first time EVER in the history of styayton swiming that we got a place in the top 3 so i am very happy about that. I am so happy about that :D

Ha det bra
Karin

Kommentarer
Postat av: Far

Mycket simma var det. Hängde inte riktigt med i alla svängarna men som Pierre de Coubertin sa "Det viktigaste i livet är inte att segra, utan att kämpa väl"

2011-02-13 @ 17:28:34
Postat av: Fredrik

You've made history, haven't you!

Bra jobbat, och bra skrivet! Spaennande! Korta meningar naer det haender saker och langa meningar naer man beskriver aer en bra blandning. Froes du inte, sitta och titta på andra?

2011-02-14 @ 02:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0