What's up?

Idag har jag antligen fatt en forklaring pa vad folk vill veta nar de halsar med 'what's up?'. De vill egentligen inte veta nagonting sa det finns inte nagot ratt eller fel svar men ett par exempel pa svar som skulle kunna funka ar 'nothing', 'on my way to class' eller 'I've had a good day'. Jag fick ocksa veta att ett korrekt svar skulle kunna vara 'selling', 'wall' eller 'sqirell', men dessa svar skulle uppfattas som korkade och du skulle fa en konstig stampel. Tyckte bara att det ar ne ganska dum fraga eftersom man egentligen inte fragar om nagot utan det anda man vill astadkomma ar att vara trevlig, varfor inte bara fraga how are you eller nagot annat som har ett riktigt svar...
Att jag har haft tid att tanka pa sa har viktiga saker kanske visar ungefar hur mycket vi gor pa vissa lektioner.
Men jag har ialla fall kommit fram till nagonting idag
Ha det bra
Karin

Kommentarer
Postat av: Micke P

Great,

Nu har även jag lärt mig något. När någon frågar "whats's up" så svara jag "on my way to class", fast jag inte gått i skolan på 25 år.

2010-10-20 @ 08:20:36
URL: http://persson-asenius.blogspot.com/
Postat av: Anna

Det känns ju faktiskt som ganska viktigt det du kommit fram till, "reglerna" för hur man svarar på what's up, eftersom det verkar som att det är det enda amerikanare säger till varandra, i alla fall på filmer:P

2010-10-20 @ 17:21:42
Postat av: Anonym

Jag tyckte att det är kul att du reflekterar :-)

Tyckte också att jag lärde mig något vilket ju är bra.

Puss

2010-10-20 @ 20:38:41
Postat av: Karin

Pappa ett bra tips ar att inte ljuga och halla sig till sanningen

2010-10-21 @ 00:51:20
Postat av: Fredrik

Tjaba! Hur é laeget!

Eh, dumma fragor kanske, men jag aer en nyfiken rackare. Vad har ni for vaeder? Finns det nagra skidbackar i naerheten, som du kan gora oss avundsjuk med?

2010-10-21 @ 01:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0