Home coming game aginst Taft Tigers

Fredag idag vilket innebar football :) Idag var det home coming matchen mot Taft high school sjalvklart vann Stayton (40-0) :D Att ga pa footboll har ar faktiskt kul trots att jag inte bryr mig ett dugg om sport. I dag var skolbandet pa plats och spelade musik :) det ar en mycket intressant tradition med dessa football games nar nastan hela skolan kommer och kollar pa nar de idrottande killarna spelar medan the cheer leaders leder heja ramsor framfor publiken. Jag forsoker lara mig nagra men jag har ett bra tag kvar innan jag kan hanga med pa riktigt. Dock tror jag att jag borjar fa koll pa skolans fight song :D Jag trode att allt detta som man ser pa film om high schools ar fejk men mycket av det som jag har satt pa film ar sant dock kraftigt forstarkt pa film.

I da var det ett jattekonstigt schema i skolan, alla lektioner var 26 minuter langa for att vi skulle hinna med bade ett "pep rally" och en home comming parade. Men det slutae med att alla fick ga hem en timme tidigare an planerat for det tog inte en timme att titta pa paraden. Pa matten idag hade vi ett mattetest om plus, minus, multiplikation och division UTAN miniraknare. Jag kanner att jag behover ova pa det for jag vet att det inte ska vara svart och att mellanstadie elever inte har nagra problem med det. I ovrigt var det bara en ganska konstig men bra dag. Bland annat blev jag kallad smart :) Bara for att jag vann ett jeperdy game under amerikan goverment lektionen. Jag gissar att de amerikanska eleverna inte gillar att en utbytesstudent vinner over dem i deras gov't.
Nu borjar det bli dax for mig att ga och lagga mig sa jag orkar med en hel dag av forberedelser infor home coming
Ha det bra
Karin


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad komiskt att du vann!:P på dom dumma amerikaneerna bara!:P



Vad roligt det låter med fotbollen! skolan måste kännas mer som en gemenskap med sånna:P

2010-10-03 @ 00:16:12
Postat av: Fredrik

Vilka haerliga texter du skriver! Kaenns som om man satt bredvid dig, medan du visar kompisarna i USA vad du kan.

Foljer din familj fotbollen ocksa?

2010-10-03 @ 02:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0