Halloj igen

Now it's been quite a while since I last wrote something here but nothing new has happend since the last time. I've been in school, doing homework and not much more. To behonest it's accually been a pretty boring time. On the other hand I really start to feel at home over here in America, it is not like Sweden but it probobly never will either but the longer I stay the more at home I ll feel.

Today I also learned that you can get detention for leaving the campus during lunch time (I did not do it). I think that is a pritty wierd rule, when you are 17 or 18 years old you are old enough to leave school during lunch to eat were ever you want to as long as you are back on time but I guess I just have to adapt to the school Im in. It is also against the school rules to kep your phone on at the campus, so you cant call or text during lunch or during breaks between classes. I dubt that anyone follows that rule but it gives the teachers a reason to steal cellphones the see. Another wierd rule is that you are not allowed to leave the classroom before the bell rings eventhough the teacher has ended the class so everyone has to stand by the door waiting for the bell to ring. This's probobly not a wierd rule it is just that I m used to leaving the classroom when the teacher ends he class not when a bell tells me to leave. And for your information does the bell sound more like a dorrbell than the bells in high school movies, but there is a bell that ends every class and you have to leave even if you wright a test and you did nopt have time to finish (it is possibel for a teacher to give you a note which allows you to stay and finish a test).

That's all for this time
Ha det bra
Karin

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj snacka om att du måste ha börjat tänka på engelska nu också när du inte ens går över till svenska här!:P reglerna låter lite konstiga, låter lite som de behandlar er som 10 åringar eller nåt:P och kan förstå att det känns konstigt att en ringklocka bestämmer så mycket:P

2010-10-13 @ 16:55:10
Postat av: Karin

Ja de behandlar oss verkligen som 10 aringer eller ibland 5 aringar... men det finns nagra som fortjanar det men alla ska inte behova drabbas av det. Jag tanker inte alltid pa engelska, sa fort det blir dax for matte eller siffror i allmanhet atergar min hjarna till svenska, lite irriternade men bortsatt fran det ar det Engelska som galler har borta :P

2010-10-14 @ 00:47:38
Postat av: Fredrik

Och bra engelska! No bells and whistles I could say if I had more knowledge of the Englishka language. Det aer oundvikligt naer allt du laeser, handskas med och far hora aer pa engelska.



Idag ska jag ner och undersoka Olands formodligen aenda gruva, som jag fann av en slump naer jag cyklade en dag. Ingen jag kaenner visste den fanns, inte jag heller.



Kanske inte aer raetta staellet att saega det, men din Morfar vill gaerna veta att du saett hans haelsning.

2010-10-14 @ 03:46:31
Postat av: Anna

Jahaaa vad läskigt att den gör det när det kommer siffror med i bilden!:P men vad bra att din hjärna redan anpassat sig till engelskan, när du kommer tillbaka kommer du verkligen äga alla på engelska:P

2010-10-14 @ 16:48:58
Postat av: Karin

Karin: Nja jag vet inte om jag kommer aga pa engelska :P den engelska jag lar mig har paminner inte sa mycket om den "fina overklass" englelska som vi lar oss i skolan :P

Morfar: Jag har last alla dina komentarer och mail jag vet tyvarr inte vad jag ska svara men jag blir glad varje gang jag far hora att du trivs i din tradgard och att du gor ditt basta for att kunna fortsatta njuta av den



2010-10-15 @ 00:46:49
Postat av: Anna

Nee okej:P men fortfarande kommer det ju hjälpa dig as mycket att du kommer vara i usa ett år, i engelska c nu till exempel håller vi nästan bara på med informal english:P

2010-10-15 @ 15:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0