En helt varnlig tisdag

Nu ar det ater igen tisdag kvall. Jag har idag hunnit med en hel skoldag  utan att fa en enda laxa :D JAg trodde inte detta var mojligt men tydligen ar det sa. Eller jag hade mattelaxa men jag han klart med den under lektionen sa jag behovde inte gora nagot nar jag kom hem. Just nu haller vi pa med funktioner och deffinitionen av vad en funktion ar. Hitills verkar det inte sa svart men det blir sakert varre.

I ww2 haller vi pa med ett grupparbete om en ogrupp i stilla havet och va och varfor den blev attackerad under ww2, jag arbeter med Nya Guinea. Det ar ganska svart att hitta information om detta :( men man for gora det basta av situationen :P

I fire and forestry haller vi for tillfallet pa med lax uppfodning. Detta ar mycket ointressant och det blir inte battre av att lararen ar mycket dalig. Men trots detta tycker jag om amnet eftersom det ar ett av de amnena dar jag far tid att prata med folk och lara mig mer om den amerikanska kulturen. Jag har ocksa lart mig att namn ge tradets delar: The crown, the trunk and the roots. Kansken inte en total nyhet men bra att veta :P Och till amma och pappa det ar inte allt jag har lart mig i denna kurs.

I English 4 laser vi fortfarande den rellativt trakiga boken, Frankenstein. Idag fick vi i uppgift att hitta tre ord vi inte forstod, jag hittade tre ord i det forsta stycket. Ett annat problem var att nar jag skulle sla upp dem kunde jag inte forsta forklaringen men med hjalp fran lararen loste jag detta problemet.

I psykologi haller vi pa med hjarnans delar och konstruerar ett kollage over hjarnan. Detta kanns lite mellanstadie niva men det var ett effektivt satt att lara sig och det ar det som raknas. Idag gjorde vi ocksa ett par expriment och jag kom fram till att jag ar introvert, kanske inte en nyhet men men...
Vi gjorde ocksa ovningen nar man ska korsa sina fingrar och sa ska nagon peka pa ett finger, det var svart att lyckas lyufta upp ratt finger.

I keramik haller vi for tillfallet pa med en mask. Jag tror att jag kommer att gora en haxa men jag ar inte saker vi far se vad det bler men keramik ar kul for att det ar fritt fram att prata och man far gora nagot med handerna, jag tror faktiskt att jag har blivit batter pa att rita och mala sen jag kom till usa men det sager inte sa mycket eftersom jag aldrig har kunnat varken rita eller mala tidigare iallafall far jag mycket traning eftersom Ms Lamarch alskar att lata oss rita pa lektionerna (eller sa ar det bara att jag gillar att farglagga de stencilerna vi far).

I am goverment halle vi for tillfallet pa med the amendments, pa mandag har vi ett test/forhor pa alla 27 amendment och i vilken ordnig de kom till. Jag tycker inat att det raknas som viktig info men jag far val gora mitt basta och plugga pa detta.

And that's about all of my subjects i school. It is quite calm at the moment but I guess it'll get worse as we get in to new stuff in math and start to wright more in english
Ha det bra
Karin

Kommentarer
Postat av: Micke P

Klart man måste kunna 2:nd ammendment. Tycker du spenderar för mycket tid framför datorn. Har du snott med dig el adaptern för US, letat här hemma man kan inte hitta den, skall dit nästa vecka.

2010-10-06 @ 23:46:51
Postat av: Ingrid!

Du verkar ha superroligt där borta!! Men du får inte ta och glömma mig...jag saknar dej! :D ha det ännu bättre xP KRAMAR Ingrid!

2010-10-07 @ 19:49:54
Postat av: Kristina

Hej Karin!

Alltid roligt att läsa hur du har det och vad du gör! Det verkar ju som om det går bra i skolan?! Är keramik något du kommer att fortsätta med när du kommer hem? PuSS!! Mor

2010-10-08 @ 16:47:01
Postat av: Fredrik

Jag gillar, att du gillar keramik och teckning. Saker man gjort sjaelv aer svara att jaemfora med andra. Men aer man nojd sjaelv och forstar att andra gillar det, sa raecker vael det? Och naer man aer nojd vill man liksom gora det mera, och ovning ger faerdighet.

Nu aer det ett tag sen, men jag cyklade 12-milen pa Olandsrundan. Det jag minns baest aer att en cyklade i traeskor. Som att aka Vasaloppet med slalomskidor? - Kom nagon minut fore honom i mal. :-))

2010-10-11 @ 01:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0