Bara 8 dagar kvar nu!

Hejsan!

Nu är det bara 8 dagar kvar tills starten av mitt nya äventyr, att åka ett år som utbytesstudent i USA. Under hela nästa läsår ska jag gå i skolan tillsammans med amrikaner, leva med amerikaner och kanske äta som amerikaner gör.
Jag ska också bo hemma hos familjen Sherman i staden Stayton som ligger ganska mitt i staten Oregon. Min värdfamilj består av min värdmamma Patty. värdpappa Dave, två hundar och 7 vuxna barn. Så jag kommer för första gången i mitt liv bli lillasyster, även detta blir nog ett äventyr.

Kommentarer
Postat av: Anders Åsenius

Hej o tack för all info Du laemnar i bloggen. Jag skriver haer da Din mailadress forsvann naer datorn pajade för nagra da´r se´n.

Du är verkligen att gratulera till att ha fatt en vaerdfamilj som verkligen tycks vilja hjaelpa Dig att fa ut mesta mojliga av Ditt ar i USA. Haelsa garna fran Din gamle morfar att vi uppskattar det Du beraettat om hur Du blivit mottagen.

Har jag förstått det rätt är Du enda utbytesstudenten i klassen vilket jag tror är en fordel i stort, men innebaer naturligtvis, som Du skriver, att Du inte har samma kaennedom om speciella forhallanden t ex naer det gaeller styrelseskick o sådant. Fint att Du ändå klarade det så bra.

Har fortfarande gott om egna tomater o nu kan vi ata efterrätter med applen, paron o plommon som nu aer mogna. Du skrev om blabaer - har dom plockat själva eller kopt?

Laeste idag i tidningen att den 15 sept firas i Seattle Renata Clumskas dag. Hon bor i Böda på Öland o var gift med Göran Kropp som besteg Kilimandjaro där jag tror att han sedan omkom. Hon har paddlat o cyklat runt USA och gjorde sin malgang just i Seattle. Carl Johan fyller år också samma dag.

Tyvärr ser bekymren med min fot inte ut att lätta utan det aer staendiga besok hos skoterska o laekare

Försöker aenda jobba i traedgarden o har planterat en ny rad med jordgubbar som vanligt. Vi far vael se om jag kan plocka till sommaren eller om jag maste amputera.

Centerpartiet delade ut pumpafroer i varas o utlyste en taevling om vem som odlade den storsta pumpan till den 11 sept. Mormor o jag vann ett presentkort pa Kajutan - 500 kr for en pumpa som vägde 12,3 kg.

Nu har nog kommentaren blivit alldeles for lang sa jag slutar med kaera haelsningar o aennu ett tack for innehallsrik o trevlig blogg. Mormor o morfar.

2010-09-13 @ 14:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0